Deli

Digitalni kanal raste in si kot enakovreden, če ne celo ultimativni medij, utira pot v celostne trženjske strategije. Na tej poti se slovenska podjetja srečujejo z nekaj ovirami, ki jim onemogočajo hitrejši razvoj v smeri globalnih trendov.

Digital govori jezik 0 1. Kaj pa vaša strategija? - iPROM - Mnenja strokovnjakov - Igor Mali

Ključno pri tem je zares razumeti, kaj lahko na internetu dosežemo – pravega uporabnika ob pravem času na pravi napravi. To generira zavedanje. Slednje pa dobiček. Preprosto!

Personalizacijo in ciljano posredovanje vsebine na internetu nam omogočajo podatki. Z njihovo pomočjo vašim ciljnim uporabnikom ponudimo pravo informacijo in veliko učinkoviteje gradimo zavedanje in pripadnost blagovni znamki – posledično pa ustvarjamo dobiček. Dostikrat pozabimo, da brez zavedanja ni CTA-ja!

Učinkovitost digitalnega kanala

Kljub očitni rasti digitalnega se slovenskim podjetjem pri adaptaciji »digitalnih« strategij še vedno zatika. Menim, da razlog ni premajhno zavedanje o pomembnosti komuniciranja na internetu, temveč premalo pozornosti in pomanjkanje veščin, ki jih digitalno zahteva za uspešno umeščanje in načrtovanje aktivnosti na (več)letni ravni.

Tako se še vedno dogajajo neuravnoteženi proračuni, ki resda omogočajo kampanjsko prisotnost in dovoljujejo, da določeno akcijo z internetnimi aktivacijami v nekem trenutku ustrezno podpremo, niso pa dovolj za konsistentno gradnjo in utrjevanje prepoznavnosti ter za učinkovito in dolgoročno doseganje ciljev. In zagotovo niso dovolj za zahtevnega uporabnika, ki ga želimo doseči.

Digital je odličen kanal, ki je uporabnikom na voljo vedno in točno takrat za tisto tematiko, ki jo v danem trenutku želijo in potrebujejo – v fazi raziskovanja, preverjanja ali nakupa.

Če kljub temu dvomite v njegovo učinkovitost pri vaši ciljni skupini, naj vas vprašam drugače: Kako merimo učinek, ki ga ima ob cesti postavljen oglasni pano, ki ga prevozimo na poti v službo? In kakšen je resničen in merljiv učinek TV-oglasa, če lahko med oglasnimi premori preprosto zamenjamo kanal ali pa, še bolje, uporabimo časovni zamik?

Seveda se odgovori razlikujejo tudi glede na starostno skupino, ki jo nagovarjate. A dejstvo ostaja – vse več uporabnikov kot primarni vir informacij navaja internet. Upam si trditi, da ste med njimi tudi vi!

Integracija digitala v delovne procese

In kaj lahko storite, da boste digital oz. internet kot medij v vseh pojavnih oblikah (družbena omrežja, SEO, SEM, internet stvari) učinkovito, pravočasno in celostno integrirali v svoje delovne procese?

Pri tem ne gre zgolj za digitalno strategijo, temveč za spremembo mentalitete, ki sodobni marketing gleda preko prizme uporabnika. Tekmo bodo narekovala tista podjetja, katerih aktivnosti bodo vedno usmerjene h kupcu – ne glede na kanal, ki bo za to potreben. Oglaševanje je oblika komuniciranja, dvosmerna interakcija s potrošnikom, ki je celostno vpletena v naš vsakdan.

Ob tem je ključno izpostaviti naslednja vidika:

  • Digital govori jezik 0 1: internet je eden izmed kanalov komuniciranja, ki govori marketinškim ekipam neznani jezik – 0 1. Zato je nujno v strateško načrtovanje vplesti tudi strokovno/tehnično ekipo, ki inovativne ideje prevede v jezik platforme, na kateri se pojavljate.
  • Digital zahteva interdisciplinarni pristop: v ekipi je moč in več znanja ter različnih pogledov, o čemer sem že večkrat pisal. Sedaj sta še toliko bolj pomembna interdisciplinarnost in povezovanje oddelkov oz. različnih strok, ki na digitalno strategijo pogledajo z vseh ključnih vidikov.

Če smo v preteklosti nagovarjali množico, danes prevladuje personalizacija oziroma komunikacija »ena-na-ena«. Merilo za učinkovit marketing postaja zadovoljna končna stranka, ki ji s svojo strateško prisotnostjo zagotovite dostop do tiste informacije, ki je zanjo v tistem trenutku najpomembnejša. Vaša naloga pri tem je, da se pojavljate na vseh kanalih, ki so za to potrebni, in poiščete načine, da je uporabniška izkušnja za njih kar se da prijetna.

Deli

Deli prispevek prek e-pošte

Prepišite znake
captcha

O avtorju

Igor Mali je v letu 2016 prevzel funkcijo operativnega direktorja (COO), kjer se osredotoča na sistematizacijo poslovnih in operativnih procesov s ciljem postaviti trdne temelje za nadaljnjo rast in širitev iPROM-a na tuje trge. Pred nastopom nove funkcije je bil kot vodja področja za svetovanje zadolžen za celostno podporo pri uvajanju digitalnega trženja v poslovne procese. Kot direktor prodaje za internet je bil v podjetju Central Media kot direktor prodaje za internet odgovoren za sedem trgov. Sodeloval je z regionalnimi naročniki, strateško vodil prodajo in prodajne ekipe ter skrbel za razvoj in implementacijo tehničnih rešitev na področju trženja medijskega prostora na spletu. Strokovne izkušnje je pridobival še v podjetjih Najdi.si, Httpool in Domenca, kjer je soustvarjal tudi enega prvih sistemov za trženje oglasnega prostora na slovenskem spletu.

Vsi prispevki avtorja